Біз ересектер балаларымызға ештеңе аямаймыз. Біз оларға ең дәмдісін береміз, бәрін жақсы киеміз, аурулар мен бақытсыздықтардан қорғаймыз. Бірақ біз легкомысленно шешеміз, бұл бос уақыт – бұл несерьезная проблема бар дела поважнее, ал әдемі, пайдалы өткізу өз уақытын білу керек. Мұны балаларға үйрету керек. Өкінішке орай, қазіргі зерттеулер керісінше. Біздің қарқынды уақытымызда ата-аналар балалармен қарым-қатынас жасауға, әсіресе бос уақытты бірге өткізуге аз уақыт табады.
Баланың бос уақыты-маңызды әлеуметтік-педагогикалық мәселе. Бұл бос уақыт, адамның қалыптасуы, оның мүдделері, қажеттіліктері, қабілеттері, құндылық бағдарлары, өзін-өзі тану, өзін-өзі растау уақыты ретінде қарастырылады. Бессмысленно организованное бос уақыт, бос, кейде антигуманные Көңілді біздің балалар айналды әдеттегі қазіргі қоғам. Бұл құбылыстың себептері әртүрлі: жақсы жабдықталған спорт алаңдарының, мектеп оқушыларының бөлмелерінің болмауы, ересектердің балалардың бос уақытын бақылау мен басқарудың жеткіліксіздігі, қызығушылықтардың дамымауы, балалардың қызығушылығы және т. б.
Көптеген балалар үшін балалардың жұмыс күндеріндегі ең қуанышты сағат-бұл кешкі сабақ, Сабақ аяқталған кезде, Күннің барлық уайымдары артта қалады және сіз өзіңіздің, жеке және қызықты нәрселеріңізді жасай аласыз. Кешкі жетіден жарты сағатқа дейінгі уақыт: екі жарым сағаттық демалыс. Оларды қалай өткізуге болады?
Әрине, әр ата-ана баласының бос уақытын сауатты ұйымдастыруға тырысуы керек. Бірақ бәрі дұрыс демалыс деген не және ол қандай болуы керек екенін біледі ме? Үшін бұл сұраққа жауап беру қажет бастау үшін екенін анықтап, дәл сіз не үшін күтіп тұр, сіздің бала.
Біріншіден, әрине, баланың еркін уақытта жан-жақты дамуы маңызды. Көптеген ата-аналар баланың бос уақытын ұйымдастырудағы рөлін компьютерлердің пайда болуына, қазіргі заманғы дамып келе жатқан ойындардың көптігіне, әртүрлі жаңа мектеп пәндеріне байланысты шектеулі деп санайды. Бірақ ата-аналар бұл тұрғыда терең қателеседі, олай емес. Егер сіздің балаңыз барлық бос уақытын компьютерде өткізсе, бұл баланың үй шаруашылығының көрсеткіші емес, оның мойынсұнуы мен қанағаттануы емес, керісінше, ата-ананың өз баласымен айналысуға уақыты мен тілегі жоқ екендігінің көрсеткіші. Компьютерлер, ойнатқыштар, бейнелер жанды, эмоционалды бай қарым-қатынасты алмастыра алмайды.
Баланы қандай да бір түрде компьютерден немесе теледидардан алшақтату үшін оны қызықты және пайдалы әрекетке қызықтыру керек. Бұл балаға кейбір кәмпиттерді немесе брендтерді жинауды ұсыну керек дегенді білдірмейді. Мұндай ескірген сабақтар қазіргі балалар үшін қызықтырмауы мүмкін, бірақ кейбір спорт түрлерімен айналысу пайдалы да, қызықты да болуы мүмкін. Сіз баланың бос уақытын әдемі ете аласыз және оған, мысалы, бал билерімен айналысуға кеңес бере аласыз. Бұл жарқын және ерекше әдемі әрекет балаңызға музыканы Сезінуге, Жақсы қозғалуға және дұрыс қалыпта ұстауға үйретеді, денсаулықты нығайтуға көмектеседі. Бұл сіздің балаңызға ұсына алатын пайдалы және дұрыс іс-әрекеттің бірнеше мысалдары ғана, бірақ сабақтың бір түрін немесе басқасын таңдағанда, сіз бәрін балаңызбен үйлестіруіңіз керек екенін ескеріңіз. Баланың талғамына толық сәйкестік және бір немесе басқа спорт түрімен айналысуға деген ықылас балаларыңыз үшін дұрыс бос уақытты ұйымдастыруға көмектеседі. Егер сіздің балаңыз, мысалы, музыканы жақсы көретін болса және сіз оны жүзуге мәжбүр етсеңіз, бұл жақсы нәрсеге әкелмейді. Дегенмен, бөлімдер мен үйірмелер тұрғысынан сіз де шараны білуіңіз керек. Көптеген ата-аналар балалары неғұрлым көп үйірмелер, топтар мен бөлімдерге барса, соғұрлым жақсы болады деп санайды. Әрине, мен барлық жерде және барлық жерде уақыт өткізгім келеді, балаңызға мүмкіндігінше көп қаражат салғым келеді, бірақ соған қарамастан, үйірмелер мен секцияларды таңдап, баланың ақыл-ойы мен пікірін тыңдау керек. Біз балаларға өз қызығушылықтарын, бейімділіктерін түсінуге көмектесуіміз керек. Көбінесе балалар тұрақты мүдделерді қалыптастырмайды, сондықтан олар үнемі қызықты үйірме немесе секция іздеуге келеді. Сіздің міндетіңіз-балаға белгілі бір бос уақытты таңдау үшін таңдау жасауға ақырын, интрузивті емес кеңес беру.
Баланың интеллектуалды түрде бос уақытына келетін болсақ, ақыл-ой демалысы жан-жақты дамудың және одан әрі білім алудың негізі болып табылады, бұл білімнің маңызды жүгін алудың және жан-жақты дамыған адамның пайда болуының негізі. Мұндай сабақтар дойбы, шахмат (стратегиялық ойлау мен математикалық бейімділікті дамытады), монополия ойыны, Мозаика жинау (логикалық ойлауды, зейінді және саусақ моторикасын дамытады) болуы мүмкін.
Бала әрқашан ата-ананың сүйіспеншілігі мен сүйіспеншілігін сезінуі үшін,
ата-аналарына деген сүйіспеншілік пен сүйіспеншілік сезімі жетіспеді, олар күніне кем дегенде бір-екі сағатты балалармен бірге өткізуі керек. Психологтардың пікірінше, балалар мен ата-аналар бірге ойнап, ән тыңдап, тіпті теледидар көргенде, олар жан-жақты отбасылық сезім мен сүйіспеншілікке толы махаббатқа толы. Бұл отбасылық қатынастардың нығаюына және ұрпақтар арасындағы өзара түсіністіктің қалыптасуына оң әсер етеді.
Демалыс күндерін балаларға-бос, бос және скучно күндерге айналдыруға болмайды. "Бекершілік — жамандықтың анасы",— дейді халық даналығы. Бұл сөздерде терең педагогикалық мағына жатыр. Бос уақыты көп, көшеде мақсатсыз жүрген балалар көбінесе тәртіп пен тәртіпті бұза бастайды. Сонымен қатар, олар кездейсоқ уақыттан тез шаршайды, күштерін сарқып алады.
Балаларды көңілді және ақылға қонымды демалуға, қалпына келтіруге үйрету керек. Балалардың бос уақытын дұрыс ұйымдастыру көбінесе олардың жұмысына байланысты.
Бүгінгі таңда теледидар, DVD-де мультфильмдер мен кинофильмдер көру біздің балаларымыздың өмірінде үлкен орын алады. Бірақ бұл ақпаратты "сіңіру" процесі ересектер тарапынан қатаң бақылауды қажет етеді. Ата - аналар балаларының теледидар мен бейне экрандарында болу уақытын өлшеп, балалары қызықтыратын бағдарламалардың мазмұнын бақылауы керек. Көптеген балалар киноға, мультфильмдерге байланысты басқа міндеттер мен мектеп жұмысын ұмытып кетеді. Бұл жағдайда көрудің пайдасы үлкен зиянға айналады, ал әсердің көптігі жүйке жүйесін шаршатады. Келесі "шедеврді" көргенде, балалар кейбір бөлшектерге назар аудармайды, негізгі идеяны ұстамайды.
Баланың бос уақытын ұйымдастырудың бір түрі-отбасылық дәстүрлерді қалыптастыру, бұл Бақытты Достық отбасының КЕПІЛІ, онда жаман әдеттерге (алкогольге, темекі шегуге, есірткіге құмарлық) және түсінбеушілікке, иеліктен шығаруға, ашулануға, скучноға орын жоқ. Жақсы дәстүрлерде өсетін бала біртіндеп "отбасы бейнесін" қалыптастырады, оны ол өзінің өмірі арқылы алып жүреді және ересек адам бола отырып, сүйіспеншілікке, бір-біріне құрметпен және бірлескен ортақ істерге негізделген отбасын құрады. Отбасылық демалыстың формалары әртүрлі. Бұл отбасылық мерекелер, театрларға, мұражайларға бару, бірлескен серуендеу, серуендеу, ойындар және тағы басқалар. Ата — аналардың міндеті-отбасылық демалысты ұйымдастырудың осы немесе басқа түрін дұрыс қолдана білу.
Баланың бос уақытын толыққанды ұйымдастыру-бұл балаларды рухани ләззат беретін, дененің күшін қалпына келтіріп қана қоймай, жанды жаңартатын мәдени демалыс түрлерімен таныстыру.
Балаларына дайын ойын-сауық пен ләззат беруге тырысатын, олардан ешқандай күш жұмсауды қажет етпейтін ата-аналар үлкен қателік жібереді. Бұл балалардың табиғатына, белсенділік пен тәуелсіздікке ұмтылатын балалардың ерекшеліктеріне қайшы келеді.
Балалар үшін дене жаттығуларымен, түрлі қозғалыстармен, туристік жорықтармен, спорттық ойындармен байланысты белсенді демалыс әсіресе пайдалы. Әлемдегі балалардың үштен бірі отырықшы өмір салтын ұстанады. Бұл оқу жүктемелерімен, ақпараттың көптігімен және үйірмелердегі зияткерлік сабақтарға қатысумен негізделген. Сондықтан ата-аналар моторикамен байланысты демалысты ұйымдастыруға қамқорлық жасауы керек: серуендеу және саяхат, спорттық ойындар мен ойын-сауық. Балалар орын ауыстырумен байланысты сабақтарды жаңа әсерлермен жақсы көреді.
Бос уақытты дұрыс ұйымдастыру үшін барлық сабақтарды белгілі бір уақыт аралығында бөлу керек. Сонымен, интеллектуалды түрде бос уақытты өткізу үшін 15-тен 17 сағатқа дейін уақыт бөлген дұрыс. Дәл осы уақытта мамандардың байқауларына сәйкес балаларда зейіннің жоғары концентрациясы және ақыл-ой дамуы байқалады. Міне, баланың дұрыс белсенді және пассивті демалысын ұйымдастырудың негізгі аспектілері, оларды орындау сіздің балаңызға ақыл-ой мен физикалық тұрғыдан жан-жақты дамуға көмектеседі.
Бос уақытты балалармен өткізген кезде, ата-аналар балаларға бос уақытты өткізудің әртүрлі формалары қажет екенін ескеруі керек. Бос уақытты өткізу формаларын таңдау әр отбасында оның мүдделерін, бейімділігін, мүмкіндіктерін ескере отырып жүреді. Балалардың бос уақытын ұйымдастыру үшін барлық жауапкершілікті мектепке жүктеуге болмайды. Мектеп, әрине, бастауыш сынып оқушыларын пайдалы мақсатты іс - шаралармен таныстыруы керек, бірақ сабақтан тыс жұмыспен қамту ата-анаңызбен тығыз байланыста болуы керек. Ата-аналар баланың балалық және жастық шағында қызықты және ең бастысы дұрыс бос уақыты үшін жауап береді. Баланың демалысын дұрыс ұйымдастыру және болашақта Әкелер мен балалардың проблемаларын болдырмау үшін Сіз бүгін айтқан негізгі қарапайым ережелерді біліп, орындауыңыз керек.