Ақмола облысы Білім басқармасының Бұланды ауданы бойынша білім бөлімінің Журавлевка ауылының жалпы білім беретін мектебі " коммуналдық мемлекеттік мекемесі"
Коммунальное государственное учреждение  "Общеобразоватьельная школа села Журавлевка отдела образования по Буландынскому району управления образования Акмолинской области"

СоцСети

    

Ұйымдар тізімі

Галерея

Смотреть все>>>

"Білім беру жүйесіне инклюзивті тәжірибені енгізу ("Ағылшын тілі"пәні мысалында)

24.01.2022

Кіріспе
"Білім-әр адамның құқығы, оның зор маңызы мен әлеуеті бар. Білім беру бостандық, демократия және тұрақты даму қағидаттарына негізделген... маңызды ештеңе жоқ, бәріне білім беруден басқа миссия жоқ..."
Кофи Аннан. 1998
"Ерекше қажеттіліктері бар балаларға білім беру ел үшін негізгі міндеттердің бірі болып табылады. Бұл шын мәнінде инклюзивті қоғам құрудың қажетті шарты, мұнда әркім өз іс-әрекеттерінің қатыстылығы мен қажеттілігін сезіне алады. Біз әрбір балаға, оның қажеттіліктері мен басқа да мән-жайларына қарамастан, өз әлеуетін толық іске асыруға, қоғамға пайда әкелуге және оның толыққанды мүшесі болуға мүмкіндік беруге міндеттіміз".
Дэвид Бланкет
Инклюзивті білім берудің негіздері дені сау балалар үшін бірдей білім алу мүмкіндіктерін беру болып табылады ма? Сондай-ақ ерекше білім беру қажеттіліктері бар балалар үшін де. Қазақстан халықаралық қоғамдастықтың мүшесі бола отырып, халықаралық құжаттарда баяндалған физикалық және психикалық дамуына қарамастан, барлық балалар үшін білім алуға тең құқықтар алу қағидаттарын қолдады және Қазақстан Республикасының заңдарында балалардың білім алу құқықтарын бекітті. 2015 жылы "Қазақстан Республикасында инклюзивті білім беруді дамытудың тұжырымдамалық тәсілдерін"бекіту Қазақстандағы инклюзивті білім беруді дамытудағы маңызды оқиға болды. Әлемдік практикада инклюзивтік білім беру ерекше білім берілуіне қажеттілігі бар адамдарды оқытуда жеке тәсілге негізделеді. Балалардың бұл тобына ерекше білім беру қажеттіліктері бар балалар ғана кірмейді., сонымен қатар дисфункционалды отбасылардан шыққан балалар, босқындар, жетімдер және девиантты мінез-құлықты балалар. Инклюзивті білім беруді дамытудың мемлекеттік бағдарламалары 2011-2020 ЖЫЛДАРҒА АРНАЛҒАН басымдықтардың біріне айналды. Бірақ инклюзивті білім беру идеясы Қазақстанда үш себеп бойынша кең дамуға ие болмады: ерекше білім беру қажеттіліктері бар балаларды қабылдауға ортаның дайын еместігі, педагогтардың дайын еместігі, олардың сабақты дұрыс өткізу формасын қолдана алмауы, ата-аналар мен оқушылардың осы идеяға қатынасы. Инклюзивті білім беруді енгізу процесі оқушылардың алуан түрлілігіне оң жауап беру және олардың жеке қабілеттерін ескеру мақсатында, оқу процесін байыту мүмкіндігі ретінде қолданылатын динамикалық тәсіл ретінде қарастырылуы керек. Инклюзивті білім беру барлық балалардың әр түрлі қажеттіліктерін қанағаттандыру мақсатында енгізіледі. олардың білім беру процесіне қатысуы арқылы. Мектептер ерекше білім беру қажеттіліктері бар балалар үшін инклюзивті білім беруді шынымен қамтамасыз етуі үшін олар ерекше білім беру қажеттіліктері бар оқушылардың қажеттіліктеріне сәйкес келетін және білім беру процесінің барлық қатысушыларына пайда әкелетін оқыту мен оқытудың жолдары мен құралдарын іздеуі керек. Инклюзивті оқыту кезінде мұғалімге ерекше рөл беріледі. Сондықтан инклюзивті білім беру саласында жұмыс істеу дағдылары бар мұғалімнің кәсіби дайындығы жалпы білім беретін мектептердің тезірек инклюзивті білім беруді қолдануға көшуі үшін маңызды. Жалпы білім беру мекемелері жағдайында ерекше білім берілуіне қажеттілігі бар балалармен әлеуметтік-педагогикалық жұмыстың негізгі дағдыларын меңгеру мұғалімдерге мынадай функцияларды жүзеге асыруға мүмкіндік береді: ақпараттық, әлеуметтік – педагогикалық, коммуникативтік және ұйымдастырушылық. Инклюзивтік мектеп оқушылардан жаңа орынға және ұжымға бейімделуде ерекше күш-жігерді талап етпейді, ал өзі қарай бастайды. Сондықтан инклюзивті білім берудің негізгі принциптері оқыту әдістерін бейімдеу және модификациялау болып табылады. Бейімделу ерекше білім беру қажеттіліктері бар балаларға тапсырмаға жақсы көңіл бөлуге көмектеседі. Модификация тапсырмалардың сипатын өзгертуді білдіреді. Оқытуда ерекше білім берілуіне қажеттілігі бар балалардың білім алу нұсқаларын таңдауға құқығы бар: үйде оқыту, қашықтықтан оқыту, жалпы білім беретін мектептердің түзету сыныптары. Берілген оқыту нұсқаларының әрқайсысының артықшылықтары мен кемшіліктері бар. Ерекше білім беру қажеттіліктері бар балаларды жалпы білім беру процесіне қосудың маңызды артықшылығы әлеуметтік тәжірибе және тьютерлерді кәсіби сүйемелдеу болып табылады - бұл фактілер ерекше білім беру қажеттіліктері бар балалардың неғұрлым үйлесімді дамуына ықпал етеді. Сонымен бірге, инклюзивті білім беру мектептер, ата-аналар мен оқушылар үшін де қиындықтарды тудырады. Бұл қиындықтарды шешу үшін уақыт пен шыдамдылық қажет. Тәжірибелі мұғалім мен психологтың сүйемелдеуімен бірнеше ай ішінде ерекше білім беру қажеттіліктері бар студенттермен сыныпта жағымды жағдай жасауға болады, бірақ егер біз материалдық-техникалық база мен оқу-әдістемелік қолдау туралы айтатын болсақ, онда бұл сұрақ бірнеше жылды қажет етеді. Қазақстанның кез-келген мектебі заңнама бойынша ерекше білім беру қажеттіліктері бар балалар үшін ашық болғанына қарамастан , іс жүзінде жағдай күрделірек. Қазақстанда инклюзивті білім беру екі мың он алтыншы жылдан бастап енгізілуде. 
Қазақстан Республикасында жаппай жалпы білім беретін мектептерде инклюзивті білім беру енгізілуде. Ерекше білім беру қабілеті бар оқушылар үшін қажетті жағдайлар жасалады. жалпы білім беретін мектептердің педагогтері үшін ерекше білім берілуіне қажеттілігі бар оқушылармен жұмысқа дайындық бойынша курстар, семинарлар мен вебинарлар өткізіледі. Инклюзивті білім деген не? инклюзивті білім беру баланың білім беру қабілеттеріне бейімделген моральдық, материалдық және педагогикалық орта сияқты терең әлеуметтік процестерді қамтиды. Бірақ қазіргі қоғам ерекше білім беру қажеттіліктері бар адамдарды қабылдауға әлі дайын емес. Сондықтан мектептерде балаларға олардың жолдастары басқа жаттығулар мен сыныптастарының көмегі қажет емес екенін түсіндіру қажет. Егер біз балаларымызға ерекше білім беретін адамдарға түсіністікпен және шыдамдылықпен қарауды үйретсек, онда біздің қоғам мұндай адамдардан аулақ болуды тоқтатады. Біз оларға көмектесуді үйренеміз және бірге оқып, бірге жұмыс істеуді үйренеміз. Мен жалпы білім беретін мектепте ағылшын тілі мұғалімі болып жұмыс істеймін. Мен оқушыларыммен бірге инклюзивті білім беруді үйренуім керек. Менің ойымша, кез-келген адам, оның физикалық немесе психикалық ерекшеліктеріне қарамастан, толыққанды білім алуға құқылы. Әрине, кішігірім жаңалықтар бар, мұғалімдер қосымша құжаттаманы жүргізуі керек, ерекше білім беру қажеттіліктері бар оқушыға көбірек көңіл бөлуі керек. Ерекше білім беру қажеттіліктері бар балаларды дені сау оқушылармен бірлесіп оқыту теріс әсер етпеуі тиіс деп санаймын. Инклюзивті білім беру ерекше білім беру қабілеті бар балаларға ұжымның қатысушысы болуға, өз әлеуетін іске асыруға және қоғамға пайда әкелуге көмектеседі. Инклюзивті білім беру ерекше білім беру қажеттіліктері бар оқушылар мен дені сау балалар арасындағы қарым-қатынастың шекарасын бұлдыратады. Мен жұмыс тәжірибемнен мысал келтіргім келеді. Менің сыныпта психикалық дамуы тежелген бала бар. Ол сыныптастарымен сөйлесуге белсенді тырысады, бірақ сөйлеу қабілеті өте нашар. Дегенмен, сыныптастар оны сабақта топтық жұмыста ынтымақтастыққа шақырады, үзілістерде оны бірлескен ойындарға қатысуға шақырады.
Ерекше білім берілуіне қажеттілігі бар оқушылар үшін ағылшын тілі сабақтарында инклюзивті оқыту әдістерін қолдануға тоқталғым келеді. Ағылшын тілі сабақтарында инклюзивті оқыту кезінде ұсынылады: лексикалық жаттығулар арқылы жаңа сөздерді есте сақтауды қалыптастыру. Ақпараттық - коммуникативтік технологияларды пайдалана отырып, ерекше білім беру қажеттіліктері бар бала ағылшын тілімен шұғылданады. Қолайлы психологиялық ахуал қалыптастыру қажет. Ерекше білім беру қажеттіліктері бар балалар үшін бейімделген бағдарлама, иллюстрациялық және аудиоматериал, интерактивті қарапайым тапсырмалар пайдаланылады. Ерекше білім беру қажеттіліктері бар балалармен жұмысты ұйымдастыру кезінде Мен мүмкін болатын жеке тапсырмаларды қолдануға тырысамын, сыныппен бірге жұмыс жасау тәсілдерін жасаймын. Ағылшын тілін үйренуде белгілі бір тапсырмаларды бірлесіп орындау. Түрлі ойындар мен жаттығулар, ақпараттық-коммуникативтік технологияларды қолдану, ағылшын тілі сабақтарында ойын бағдарламалары ерекше білім беру қажеттіліктері бар балаларға ауызша және жазбаша сөйлеуді меңгеру үшін оқылған материалды оңай есте сақтауға көмектеседі. Мұның бәрі ерекше білім беру қажеттіліктері бар балаларды оқыту процесіне жағымды әсер етеді және оларда күш-жігердің бекер екенін сезінбейді. Ағылшын тілін білу, тіпті қарапайым деңгейде болса да, мұндай балаларға әлеуметтенуге, тәуелсіз болуға және құрдастарымен қарым-қатынаста қиындық туғызбауға көмектеседі. Инклюзивті білім берудің негізгі маңыздылығы-әр баланың қажеттіліктерін қанағаттандыратын икемді білім беру ортасын құру. Инклюзивті білім беруді жақтаушылар шақыратын ең бастысы-кемсітушілікті жою, толеранттылыққа, өзара құрмет пен төзімділікке тәрбиелеу.

 

Қорытынды:
Жинақталған тәжірибе өзара түсіністікке, ынтымақтастыққа негізделген , командада жұмыс істеуге қабілетті мамандардың, мұғалімдер мен ата-аналардың бірлескен және тәртіптік жұмысы білім беру процесінің сапасын арттыруға және ерекше білім беру қажеттіліктері бар баланың жеке басын құрметтеуге негізделген қолайлы психологиялық және эмоционалды ахуал қалыптастыруға ықпал етеді және әр педагогтің кәсіби құзыреттілігінің жоғары деңгейін көрсетеді деген қорытынды жасауға мүмкіндік береді. Екі мың он жетінші жылдың өзінде жалпы білім беретін мектептерге ерекше білім берілуіне қажеттілігі бар алпыс мыңнан астам бала барып келді. Инклюзивті білім беруді қажет ететін балалар саны артып келеді. Олармен бірге білікті педагогикалық кадрларға деген қажеттілік те артып келеді. Қазіргі уақытта Қазақстанда логопедтер, дефектологтар, әлеуметтік педагогтар сияқты кадрлардың тапшылығы байқалады. Сондай - ақ жалпы білім беретін мектептердің материалдық-техникалық базасы жеткілікті дамымаған. Брайль бедерлі-нүктелі қарпі бар арнайы әдебиеттің, нашар көретіндерге арналған арнайы фонарьлардың, сондай-ақ санитариялық бөлмелер мен персоналды шақыру түймелерінің болмауы. Мектеп материалдық – техникалық және оқу-әдістемелік бөліктермен қамтамасыз етуден басқа, ерекше білім беру қажеттіліктері бар балаларға басқа мұғалім бола алатын арнайы кәсіби көмекшілерді беруге міндетті. Қазақстанда небәрі алты жыл бойы бар инклюзивті білім беру білім беру процесінің барлық қатысушылары хабарлаған үздік нәтижелерді көрсетіп отыр. Мұғалімдер мен әдіскерлердің инклюзивті білім беруді енгізудегі мемлекеттік қолдауы мен бірлескен жұмысының арқасында бұл бағыт таяу жылдары дамып, жетілдірілетін болады. 


"Ерекше қажеттіліктері бар балаларға білім беру ел үшін негізгі міндеттердің бірі болып табылады. Бұл шын мәнінде инклюзивті қоғам құрудың қажетті шарты, мұнда әркім өз іс-әрекеттерінің қатыстылығы мен қажеттілігін сезіне алады. Біз әрбір балаға, оның қажеттіліктері мен басқа да мән-жайларына қарамастан, өз әлеуетін толық іске асыруға, қоғамға пайда әкелуге және оның толыққанды мүшесі болуға мүмкіндік беруге міндеттіміз".
Дэвид Бланкет
Инклюзивті білім берудің негіздері дені сау балалар үшін бірдей білім алу мүмкіндіктерін беру болып табылады ма? Сондай-ақ ерекше білім беру қажеттіліктері бар балалар үшін де. Қазақстан халықаралық қоғамдастықтың мүшесі бола отырып, халықаралық құжаттарда баяндалған физикалық және психикалық дамуына қарамастан, барлық балалар үшін білім алуға тең құқықтар алу қағидаттарын қолдады және Қазақстан Республикасының заңдарында балалардың білім алу құқықтарын бекітті. 2015 жылы "Қазақстан Республикасында инклюзивті білім беруді дамытудың тұжырымдамалық тәсілдерін"бекіту Қазақстандағы инклюзивті білім беруді дамытудағы маңызды оқиға болды. Әлемдік практикада инклюзивтік білім беру ерекше білім берілуіне қажеттілігі бар адамдарды оқытуда жеке тәсілге негізделеді. Балалардың бұл тобына ерекше білім беру қажеттіліктері бар балалар ғана кірмейді., сонымен қатар дисфункционалды отбасылардан шыққан балалар, босқындар, жетімдер және девиантты мінез-құлықты балалар. Инклюзивті білім беруді дамытудың мемлекеттік бағдарламалары 2011-2020 ЖЫЛДАРҒА АРНАЛҒАН басымдықтардың біріне айналды. Бірақ инклюзивті білім беру идеясы Қазақстанда үш себеп бойынша кең дамуға ие болмады: ерекше білім беру қажеттіліктері бар балаларды қабылдауға ортаның дайын еместігі, педагогтардың дайын еместігі, олардың сабақты дұрыс өткізу формасын қолдана алмауы, ата-аналар мен оқушылардың осы идеяға қатынасы. Инклюзивті білім беруді енгізу процесі оқушылардың алуан түрлілігіне оң жауап беру және олардың жеке қабілеттерін ескеру мақсатында, оқу процесін байыту мүмкіндігі ретінде қолданылатын динамикалық тәсіл ретінде қарастырылуы керек. Инклюзивті білім беру барлық балалардың әр түрлі қажеттіліктерін қанағаттандыру мақсатында енгізіледі. олардың білім беру процесіне қатысуы арқылы. Мектептер ерекше білім беру қажеттіліктері бар балалар үшін инклюзивті білім беруді шынымен қамтамасыз етуі үшін олар ерекше білім беру қажеттіліктері бар оқушылардың қажеттіліктеріне сәйкес келетін және білім беру процесінің барлық қатысушыларына пайда әкелетін оқыту мен оқытудың жолдары мен құралдарын іздеуі керек. Инклюзивті оқыту кезінде мұғалімге ерекше рөл беріледі. Сондықтан инклюзивті білім беру саласында жұмыс істеу дағдылары бар мұғалімнің кәсіби дайындығы жалпы білім беретін мектептердің тезірек инклюзивті білім беруді қолдануға көшуі үшін маңызды. Жалпы білім беру мекемелері жағдайында ерекше білім берілуіне қажеттілігі бар балалармен әлеуметтік-педагогикалық жұмыстың негізгі дағдыларын меңгеру мұғалімдерге мынадай функцияларды жүзеге асыруға мүмкіндік береді: ақпараттық, әлеуметтік – педагогикалық, коммуникативтік және ұйымдастырушылық. Инклюзивтік мектеп оқушылардан жаңа орынға және ұжымға бейімделуде ерекше күш-жігерді талап етпейді, ал өзі қарай бастайды. Сондықтан инклюзивті білім берудің негізгі принциптері оқыту әдістерін бейімдеу және модификациялау болып табылады. Бейімделу ерекше білім беру қажеттіліктері бар балаларға тапсырмаға жақсы көңіл бөлуге көмектеседі. Модификация тапсырмалардың сипатын өзгертуді білдіреді. Оқытуда ерекше білім берілуіне қажеттілігі бар балалардың білім алу нұсқаларын таңдауға құқығы бар: үйде оқыту, қашықтықтан оқыту, жалпы білім беретін мектептердің түзету сыныптары. Берілген оқыту нұсқаларының әрқайсысының артықшылықтары мен кемшіліктері бар. Ерекше білім беру қажеттіліктері бар балаларды жалпы білім беру процесіне қосудың маңызды артықшылығы әлеуметтік тәжірибе және тьютерлерді кәсіби сүйемелдеу болып табылады - бұл фактілер ерекше білім беру қажеттіліктері бар балалардың неғұрлым үйлесімді дамуына ықпал етеді. Сонымен бірге, инклюзивті білім беру мектептер, ата-аналар мен оқушылар үшін де қиындықтарды тудырады. Бұл қиындықтарды шешу үшін уақыт пен шыдамдылық қажет. Тәжірибелі мұғалім мен психологтың сүйемелдеуімен бірнеше ай ішінде ерекше білім беру қажеттіліктері бар студенттермен сыныпта жағымды жағдай жасауға болады, бірақ егер біз материалдық-техникалық база мен оқу-әдістемелік қолдау туралы айтатын болсақ, онда бұл сұрақ бірнеше жылды қажет етеді. Қазақстанның кез-келген мектебі заңнама бойынша ерекше білім беру қажеттіліктері бар балалар үшін ашық болғанына қарамастан , іс жүзінде жағдай күрделірек. Қазақстанда инклюзивті білім беру екі мың он алтыншы жылдан бастап енгізілуде. 
Қазақстан Республикасында жаппай жалпы білім беретін мектептерде инклюзивті білім беру енгізілуде. Ерекше білім беру қабілеті бар оқушылар үшін қажетті жағдайлар жасалады. жалпы білім беретін мектептердің педагогтері үшін ерекше білім берілуіне қажеттілігі бар оқушылармен жұмысқа дайындық бойынша курстар, семинарлар мен вебинарлар өткізіледі. Инклюзивті білім деген не? инклюзивті білім беру баланың білім беру қабілеттеріне бейімделген моральдық, материалдық және педагогикалық орта сияқты терең әлеуметтік процестерді қамтиды. Бірақ қазіргі қоғам ерекше білім беру қажеттіліктері бар адамдарды қабылдауға әлі дайын емес. Сондықтан мектептерде балаларға олардың жолдастары басқа жаттығулар мен сыныптастарының көмегі қажет емес екенін түсіндіру қажет. Егер біз балаларымызға ерекше білім беретін адамдарға түсіністікпен және шыдамдылықпен қарауды үйретсек, онда біздің қоғам мұндай адамдардан аулақ болуды тоқтатады. Біз оларға көмектесуді үйренеміз және бірге оқып, бірге жұмыс істеуді үйренеміз. Мен жалпы білім беретін мектепте ағылшын тілі мұғалімі болып жұмыс істеймін. Мен оқушыларыммен бірге инклюзивті білім беруді үйренуім керек. Менің ойымша, кез-келген адам, оның физикалық немесе психикалық ерекшеліктеріне қарамастан, толыққанды білім алуға құқылы. Әрине, кішігірім жаңалықтар бар, мұғалімдер қосымша құжаттаманы жүргізуі керек, ерекше білім беру қажеттіліктері бар оқушыға көбірек көңіл бөлуі керек. Ерекше білім беру қажеттіліктері бар балаларды дені сау оқушылармен бірлесіп оқыту теріс әсер етпеуі тиіс деп санаймын. Инклюзивті білім беру ерекше білім беру қабілеті бар балаларға ұжымның қатысушысы болуға, өз әлеуетін іске асыруға және қоғамға пайда әкелуге көмектеседі. Инклюзивті білім беру ерекше білім беру қажеттіліктері бар оқушылар мен дені сау балалар арасындағы қарым-қатынастың шекарасын бұлдыратады. Мен жұмыс тәжірибемнен мысал келтіргім келеді. Менің сыныпта психикалық дамуы тежелген бала бар. Ол сыныптастарымен сөйлесуге белсенді тырысады, бірақ сөйлеу қабілеті өте нашар. Дегенмен, сыныптастар оны сабақта топтық жұмыста ынтымақтастыққа шақырады, үзілістерде оны бірлескен ойындарға қатысуға шақырады.

Просмотров: 740


Добавить комментарий



Включить данные в подпись

Текст