Мақсаты: балаларға өздері туралы өз ойларымен бөлісуге көмектесу, әркімнің өз таланттары мен қабілеттері бар екенін көрсету, бізді басқаларға ұқсамайтын ерекше етеді
Міндеттері:
- өзіне деген қызығушылықты дамыту, өзін-өзі талдаудың алғашқы дағдыларын қалыптастыру;
- құрдастар тобында жеке қарым-қатынас нысандары мен дағдыларын, өзара түсіністік тәсілдерін дамыту;
- өзі туралы ойлау және сөйлеу қабілетін қалыптастыру.
Құрал-жабдықтар:
- жұмсақ ойыншық, жіп, арқан, шарф, төсек жапқышы бар тақ, "өзін-өзі қолдау техникасы" карталары, шам.
Сабақ барысы:
– Біз әр түрлі адамдарды жиі кездестіреміз, олардың біреуі біз сияқты, біреу басқаша, біреу бізге ерекше, тіпті біртүрлі болып көрінеді. Біз бәріміз басқаша қабылдаймыз және біз сияқты емес адамдарға қараймыз. Бүгін біздің Сабақтың тақырыбы "мен ерекше". Сіздер тек қана қайталанбас, бірақ мен соңына дейін непознаваем, өйткені қиын адамның табиғаты ештеңе құрды. Ең қызықты іс – шаралардың бірі-өзіңіз туралы жаңа нәрсе білу. Біздің сабақтың ұраны:" Өзіңді таны " (тақтадағы жазба оқылады).
1. Құшақтау " Жаттығуы”
Жаттығуды сабақтың басында топты жылыту үшін қолдануға болады.
"Бір үлкен шеңберге отырыңыз. Сізге жақсы қарым-қатынас жасау үшін оның жұмсақ ойыншықтарымен не істегені есіңізде ме? Дұрыс, сіз оларды қолыңызға алдыңыз. Ал сіз барлық жақсы сіздер бір-біріне дос болдық бір-бірімен. Мен жеңіл, өте жұмсақ жанасудан бастаймын және сіз маған бұл құшақты берік және достыққа айналдыруға көмектесесіз деп үміттенемін.
2. "Мен сен сияқты" жаттығуы”
Менің қолымда доп бар. Бұл допты алған адам оны кез-келген жолдасына лақтырады және атын атай отырып, оның неге бірдей екенін түсіндіреді. "Я такой же, как ты, өйткені......" Сол кімге тастап доп, келісімін білдіреді немесе келіспейтінін және ұрып доп болады.
3. Бір-бірімізге мақтау айтайық "жаттығуы…”
Жүргізуші балаларға өз сезімдерін білдіру қаншалықты маңызды екенін айтады, бірақ кейде біз көп жаман сөздер айтамыз және бір-бірімізге мақтау айтуға қорқамыз. Жүргізуші жігіттерге әрқайсысына досына, досына мақтау айтып, жіптің допын беруді ұсынады. Осылайша, жаттығудың соңында бүкіл топ бір-біріне "тігілген" болады. Бұл жаттығу топтың бірлігін көрсетеді.
Жаттығудан кейін балалар комплименттер айтқан кезде қандай сезімдерді бастан өткергенін және оларды қабылдағанын талқылайды.
4. Ойыншық дүкені " жаттығуы”
Ойын 2 бөлікке бөлінеді.
1) "сатушы" және "сатып алушы", қалған балалар "ойыншықтар"таңдалады. Әркім өзі үшін ойыншықтың бейнесін ойлап табады және осы кейіпкерге тән позада қатып қалады. Сәлемдесу рәсімі басталады. Сатып алушы есікті қағып немесе қоңырау шалады. Сатушы есікті ашады, сәлем айтады және кіруге шақырады. Сатып алушы дүкен мен тауарларды тексереді, оларды таң қалдырады. Сатушы ойыншықтары туралы айтады және сатып алуды ұсынады. Бұл бөлім қарым-қатынас дағдыларын дамытуға бағытталған.
2) сатып алушы ойыншықты таңдап, оны сатып алғысы келеді. Сатушы таңдалған ойыншықты қосады және ол өзіне тән тәсілмен қозғала бастайды. Сатып алушының міндеті-оның алдында қандай ойыншық бар екенін болжау.
5. Практикалық ойын " кім тұр...”.
Балалар шеңберде отырады. Орталықта жүргізуші бар, орындықтар саны қатысушыларға қарағанда 1-ге аз. Жүргізуші: "кім тұр..."және кез - келген сапаны атайды, мысалы, кім өзін мейірімді, ақылды әділ, әдемі, шыдамды, күшті және т.б. деп санайды.
Аталған белгісі бар адамдар тұрып, жақын орналасқан орындықтан басқа бос орын алуға тырысады. Әрі қарай, ойын жаңа белгімен жаңа жетекшімен қайталанады.
Ойын топты жылытуға қызмет етеді
6. Жаттығу " бұл арқан емес”
Мақсаты: қатысушылардың шығармашылық әлеуетін дамыту
Материалдар: арқан, картон немесе доп
Ойыншыларға бұл жаттығу заттарды жаңа көзқараспен көру және белгілі заттарды мүлдем басқа нәрсеге айналдыру мүмкіндігі туралы екенін айтыңыз.
7. Теледидарды қосу " жаттығуы”
Балалар үнсіз шеңберде тұр-олар"Теледидарлар". Психолог қолайлы және олардың біреуін қамтиды. "теледидар" жұмыс істей бастайды, ал бала есіне түскеннің бәрін бейнелейді. Ойын өзін-өзі көрсетуге, назар аударуға мүмкіндік береді.
8. Сынып "жаттығуы”
Ойынның мәні-балалар сынып өмірінің белгілі бір атрибуты (мектеп тақтасы, сынып журналы, терезе пердесі, қосқыш және т.б.) болып, оның атынан белгілі бір хабарлама жасайды. Мысалы, мектеп тақтасы қанша түрлі қателіктерді суреттеу керектігін және т. б.
9. Қолды созу "жаттығуы”
Бұл жылыну топта қарым-қатынас орнатуға көмектеседі.
Қатысушы бағытында қолыңызды созыңыз,
- киімінде қызыл нәрсе бар,
- кім көзілдірік киеді,
- кімнің қоңыр көздері бар,
- сіздің шашыңыз ұзағырақ,
- сізден жоғары кім,
- кімнің сағаты жоқ,
- кім көк джинсы киеді.
10. Жұпты табу " жаттығуы”
Құрал-жабдықтар: шарф.
Жүргізуші таңдалады, ол шарфпен көзге түседі және ойынға қатысушылардың бірінің қолын өз қолымен зерттеуді ұсынады. Осыдан кейін, таңғыш одан алынып тасталады және жүргізуші барлық қатысушылардың қолынан "үйренген" қолды табуға тырысады.
Талқылау: сіз өзіңіздің жұпыңызды қалай таптыңыз? Қолдар қандай болды? Сезімде болған танысты, сондай-ақ басқа қолмен?
11. "Ормандағы жаңбыр" ойыны (релаксация, эмпатия сезімін дамыту)
Балалар шеңберге, бірінен соң бірі айналады-олар ормандағы ағаштарға" айналады". Ересек адам мәтінді оқиды, балалар іс-әрекеттерді орындайды. "Орманда күн жарқырап, барлық ағаштар оған бұтақтарын тартты. Биік – биік жоталарының әр согрелся (балалар көтеріледі арналған шұлық, жоғары көтеру, қолды, перебирая саусақпен). Бірақ қатты жел соғып, ағаштарды әртүрлі бағытта шайқай бастады. Бірақ ағаштар тамырларын мықтап ұстайды, тұрақты тұрады және тек дірілдейді (балалар аяқтарын бұлшық еттерін қысып, бүйірлерін сипайды). Жел жаңбыр бұлттарын әкелді, ал ағаштар жаңбырдың алғашқы нәзік тамшыларын сезінді (балалар саусақтарының жеңіл қимылымен алда тұрған жолдасының артына тигізеді). Дождик стучит барлық күшті және күшті (балалар күшейтеді қозғалыс, саусақтардың). Ағаштар бір-біріне аяушылық білдіре бастады, оларды бұтақтарымен қатты жаңбыр соққыларынан қорғады (балалар алақандарын жолдастарының арқаларына өткізеді). Бірақ күн қайтадан пайда болды. Ағаштар қуанды, жапырақтардан жаңбырдың қосымша тамшыларын сілкіп тастады, тек қажетті ылғалды қалдырды. Ағаштар өмірдің балғындығын, сергектігін және Қуанышын сезінді".
12. ТРОН " жаттығуы”
Баяндамашы ерекше таққа отырады( әдемі көрпемен жабылған), оған отыра отырып, сіз өзіңіз туралы жақсы нәрсені естисіз және басқалардан жағымды сөздерді естисіз
13. Карточка "Техника самоподдержки”
Балалар, бүгін сабақта біз бәрімізде ортақ көп нәрсе бар екенін білдік, бұл бізге ортақ тіл табуға көмектеседі. Әр адам бір-бірінен ерекшеленеді және Біз бәріміз бір-бірімізге ұқсамайтынымыз өте жақсы, әрқайсымыз ерекше! Бұл бірегейлік пен бірегейлік адамдарда бағалануы және құрметтелуі керек!
14. Ашық шам "жаттығуы”
Құрал-жабдықтар: шам.
Әр бала өз кезегінде жанып тұрған шамды алады және сол жақта тұрған қатысушыға жақсы нәрсе тілейді. Мысалы, " Маша, мен бүгін бәрін жасағаныңызды қалаймын”
Рефлексия.
- Сабақта не ұнады?
- Бүгінгі сабақ сізге не көмектесті?