Сыныпта әсер меңгеруіне, оқу пртуралыграмдар, сондай-ақ жалпы үлгерім, оқу мотивациясы және т. б. Удовлетворенлігі, білім алушылардың өзара қарым-қатынастармен, сынып ұжымындағы болмауы, "оқшауланған", "қашқақтап" – тікелей көрсеткіші табыстылық тәрбиелік күш-педагог.
Білім беру ортасы әрқашан жайлы, онда бар факторлар теріс әсер психикалық дамуы білім алушылардың. Осындай факторлардың бірі болып табылады буллинг.
Жеткіншек жаста проблемасы буллинга ерекше мәнге ие. Табылнсонымен, усвоив белгілі бір мінез-құлық үлгісін, мысалы, мінез-құлық құрбандары"", " жасөспірім керек оларға барлық кейінгі өмір. Сондай-ақ, агрессия мтуралыжет бекітілуі ретінде мінез-құлық стилін болашақта.
Алдын алу буллинга азайтуға көмектеседі осы құбылыстың ауқымы мен санын қысқарту тартылған оған жасөспірімдердің "агрессоров" және "құрбандары".
Буллинг - бұл қорқыту, кемсіту, қазапп физикалық немесе психологиче.- лық террор бағытталған болса, қорқыныш тудыруы және, осылайша, қоюға человека да бағынатын ереже. Эонда ұзақ процесс саналы қимылментуралыкімнің қарым-қатынас жағынан бір немесе бір топ бала басқа баланың (балалардың). Мұндай іс-әрекеттер сипаты жоқ өзін-өзі қорғау және санкцияланған нормативтік-құқықтық актілерімен мемлекет. Зорлық-зомбылық преимущестгі ұйымдасқан ұжымдарда белгілі бір жеке мақсатта (мысалы, ұмтылу атақты беделі айналасындағы).
Құрбаны болуы мүмкін кез-келген бала. Бірақ әдетте таңдайды үшін, кім әлсіз немесе ерекшеленеді. Көбінесе зорлық-зомбылықтың құрбаны болуда деге тән: дене кемшіліктері, мінез-құлық ерекшеліктерітуралысобенности ұлтты, жаман әлеуметтік дағдылар, қорқыныш, мектеп алдындағы, отсутп тәжірибесін ұжымдағы өмір, ауру, төмен интеллект және оқудағы қиындықтар. Төмен өзін-өзі бағалау ықпал етуі мүмкін бір жағдайда қорларының өз капиталын қалыптастырутуралыша рөлін құрбандары, басқа — күштеп мінез-құлыққа да нұсқа компенсации. Сондықтан баланың деңгейі төмен интеллект және оқыту қиындықтарға бола алады құрбаны зорлық-зомбылық, сондай-ақ насильником.
Салдары травли сыныптастарымен мүмкін ең плачевными. Ребенок привыкает деп өздерін неудачником және , әдетте, жетеді өмірде табысқа. Болмауы физикалық, аффективті, эмоционалды қарым-қатынас, ұжымда жұмыс жасайды нелюдимым және орынбасарыкнутым. Мұндай адамдар эмоционалды тұрақты емес, кейде психикалық нестабильны.
Талдай отырып, диагностика нәтижелері тұлғалық мазасыздық, өзін-өзі бағалау оқушылар біздің білім беру мекемесінің, сондай-ақ даму деңгейін коллекіндегі есеп және нәтижелері социометрических зерттеулер туралы қорытынды жасалды необхтуралыдимости ндағымен жұмыстар бойынша жұмысты күшейтуге бағытталған біріктіруге детлық ұжымның әзірлеуді дағдысын сындарлы әрекет ету қақтығыс.
Мақсаты: төзімділікті нығайтуға және эмпатии, алдын алу конфликтов тұлғааралық қарым-оқушы.
Міндеттері тренинг бойынша сақтандыруе буллинга:
• азайту агрессия және дұшпандық реакция подросков;
• дағдысын қалыптастыру сындарлы әрекет ету қақтығыс;
• жәрдемдесу әлеуметтік ахуалын;
• оңтайландыру тұлғааралық және межгрупповых қатынастар;
• өзгерту туралы ұсыныстар өзіне және қатынастар туралы айналасындағылармен.
• жою психотравмирующей және әлеуметтік қауіпті жағдай;
• Интеграция "отверженных" балалар ұжымы-сынып
Ұйымдастыра айналысуе басшылыққа алу қажет келесі принципі,алми:
— қатысушылардың белсенділігі топтар;
— зерттеу позиция;
— әріптестік қарым-қатынас;
— қатысу мүмкін тек ерікті;
— қатысушыларға толық ақпарат беріледі мақсаттары мен тәсілдері пртуралытренинг жүргізу;
өткізу кезінде — тренинг қабылданады барлық сақтық шаралары пртуралытив физикалық және психикалық жарақаттар.
Тренинг есептелген жасөспірімдер (10-14 жас.
Тренинг ұзақтығы 1 сағат 30 минут.
Топ қатысушыларының 12-14 адам.
Бірінші блок (ақпараттық) болып табылады дайындық кезеңі үшін бірлескен балалармен жұмыс.
Бұлентінің блок сабақтарының (практикалық).
Кездесуді өткізеді, психолог.
Материалдық-техникалық қамтамасыз ету: орындықтар саны бойынша топ қатысушыларының парағы ватмана, алдын-ала нарисованным оқпанмен ағаш, түрлі-түсті стикерлер, желім, А3 форматтағы парақ үшін қағидаларын, ыдыс және жинағы түсті тастан.
Негізгі кезең
Бірінші блок (ақпараттық)
Мақсаты: анықтау белгілері буллинга, мүмкіндіктерін анықтау үшін позитивнтуралышы өзара іс-қимыл, бағалауға әр түрлі мінез-құлық стратегиясы.
Сабақ барысы
1-кезең. Ұйымдастыру кезеңі (көңіл-күй керек.
Педагог-психолог: - сәлеметсіздер ме, балалар! Қараңызшы, бүгін қандай орынбасарыечательный күні! Далада күн жарқырап тұр! Жасайық біздің сыныпта солнечное көңіл-күй. Ал бізде бәрі жақсы, повернемся өз товарищу немесе наразылығын білдірген және улыбнемся оған ең жарқын күлкілі! Тамаша! Енді бізде де күн ашық әрі жылы болады, көшеде.
Сергіту сәті. "Сүйікті ісі".(5 мин)
Педагог-психолог: - әрқайсымыз өзінің сүйікті сабақтарым, бірақ біз кейде, тіпті, байқасаңыз мүдделері туралы емес, кім болып табылады біздің дос, бірақ біз білуге бұл адамдардың емес, бір жыл. Кел, обратим көңіл, сыныптастарының. Сөйлемді жалғастырыңыз: "Мен жақсы көремін...."
Әр қатысушы кезек бойынша, туралы әңгімелейді, ол оған ұнайды заңжәнематься. Психолог назар, оның бар әр түрлі мүдделерін.
2-кезең. Тақырыпқа кіріспе сабақтары. (20 мин)
Педагог-психолог: - Балалар, қазір мен прочитаю сізге қазақ ертегілері, ал сіз угадаете оның атауы. (Қосымша 1)
Педагог-психолог: - Сонымен, бұл қандай ертегі? Әрине, бұл туралы ертегі гадком утенке. Ал еске түсірейік, ары қарай не болды.
Жауаптар оқушы.
Педагог-психолог: - Сіздер өте жақсы білесіздер бұл ертегі. Дұрыс, утенка болды жәбірлеуге. (2-қосымша)
Педагог-психолог: - Балалар, қандай сезім сіз бастан к утенку? Келеді сізге оны қорғап нападок басқа да құстар? Ал сіз қалай ойлайсыз, птуралынеге орындаушылар утенка?
Балалардың жауаптары.
Педагог-психолог: - Дұрыс, ол сияқты емес, басқа құстардың осы құс аула, ал ең бастысы – ол оларға ұнамайтын. Өкінішке қарай, мұндай құбылыс кейде адамдар арасында. Әсіресе, ол жиі кездеседі балалар ұжымдарында. Балалар да мүмкін жәбірлеуге басқа балалардан оларға ұнайды. Тек бұл балалар емес, әрқашан ссжәнемают барлық күрделілігін өз қылықтарының. Олар ойлайды, бұл жай ғана ойнайды, күледі және шутят. Бірақ бұл мүлдем қиын емес. Атап айтқанда: қашан адам әдейі жыларман халге түсіреді, келісілді және жүйелі түрде дразнят кезде, іріктейді, прячут және портят оның заттар, қашан итеріп, щипают ұрады, қашан обзывают және сызылған игноржәнеруют, — бұл деп аталады "қазапп". Және бұған жол беруге болмайды.
Қазапп – бұл ауру. Аурулар бар, олар шын мәнісінде таңғалдырады адамдарды емес, сыныптар, компания. Бұл егер адам қолын жуады, онда тәуекел жұқтырып инфекциясына және ауырып. Егер сынып тазалығын қадағалайды қатынастар болса, онда әдіскер зорлық-зомбылық. Кез-келген ауру керек емдеуге.
Педагог-психолог:- Қалай ойлайсыз: травлю болады жою не ол болды, бар және болады? Ол әрқайсымыз үшін осындай жағдайлартуралыжалпы тумады және ол, егер ол әрқашан өзендерде?
Балалардың жауаптары.
Педагог-психолог: - Жарайсыңдар! Сіз көптеген сәттер дұрыс атап өтті. Хочу обратить ваше внимание на то, что мектеп қазапп, қорлау, агреотырып,ресей "деп аталадыбуллингом". Әрі буллинг, жүйелі түрде агрессия, қазапп. Әр түрлі түрлері бар буллинга: тікелей және жасырын
Жасырын буллинг дегеніміз елемеу оқушы, оның бойкот, жәнесключение қарым-әдейі распускание жағымсыз қауесет және т. б.
Прямой буллинг қамтиды тікелей физикалық агрессия, сексуальтік немесе психологиялық зорлық-зомбылық. Физикалық зорлық - қасақана дүмпуі, соққы, пинки, ұрып-соғу, жабыстыру өзге де дене жарақаттары және т. б. Психологиче.- лық буллинг байланысты әрекетімен психикасына, наносящее психологиялық жарақат арқылы ауызша тіл тигізу немесе қорқыту, қудалау, қорқытып-үркіту, ктуралыторыми қасақана причиняется эмоционалдық қайғы-қасірет. Атап өту керек кибербуллинг ретінде травлю арқылы қарым-қатынас, интернетте, ұялы байланыс.
Біз сіздермен көріп травле әрқашан бар бірнеше қатысушы:
- көшбасшы
- басқыншы,
- оқушылар қатысатын травле (присоединяющиеся көшбасшысына),
- бала
- құрбаны,
- куәлар, бекітілетін травлю (балалар алады жағына нақұлайтын, күледі, алғыстарын білдіруде шабуылшы/подбадривают оларды жай ғана жиналады айналасында қарап),
-куәгерлер
- аутсайдерлер (балалар қашады жағдайлардың травли емес иеленіп кетті жағына);
-қорғаушылар (балалар алады очевидную позициясына қарсы травли, не белсенді жалауы жығылғанша ... шабуылшы және қабылдау үшін бір нәрсе тиістіаскери издевательств, не успокаивая қолдап, құрбандыққа).
Педагог-психолог: Ұсынамын сізге бағалауға сіздің қосқан ауруы сынып аталатын, "қазапп". Берсін бір балл білдіреді "мен ешқашан бұл емес қатысамын", екі балл — кейде "присоединяюсь, бірақ содан кейін жалею", үш ұпай — "травил, травлю боламын өткізуге болмайды; бұл тамаша". Отиниш саусақтары, сколько балл қояр едіңіз өзін-өзі.
Балалар өздерін бағалайды.(5 мин)
Педагог-психолог: - мен қуаныштымын ешкім емес деп санайды өткізуге болмайды — бұл жақсы және дұрыс. Тіпті ол жасады, содан кейін аямады. Тамаша, ендеше, бізге қиын емес вылечиться.
Екінші блок сабақ (практикалық).
Мақсаты: арттыру, төзімділік және алдын алу қақтығыстар межличнтуралылауазымды қарым-оқушы.
3-кезең практикум
Жаттығу "Махаббат және бір-бірін толықтырады" (10 мин)
Нұсқаулық оқушыларға:"елестетіп Көріңізші, қазір сіз сөйлесіп отырған бірге кімді рассердились. Егер адамға не үшін сіз оған рассердились. Мүмкін, ол өз уәдесінде немесе емес жасады егер сіз күткен еді. Сөйлесіп онымен, маслахат, сондықтан ешкім алмады шарттыларшать. Егер анық және дәл, дәл рассердило сіз (1-2 мин).
Егер адамға өзіңіз сөйлесіп, сіз оған ұнайды, әрі қалай конкретнее. Мысалы: "Федя, маған өте ұнайды, қашан келсем де мектептен, сен бросаешься маған қарсы және қуанышпен обнимаешь меня". (1-2 мин.)
Туралы ойланып көрші, кім топта сіз кейде злит. Елестетіңіз, сіз сай келсеңіз осы адамға және анық және нақты айтып, оған қарағанда, ол қабылданбады сізді өзіне (1 мин). Ақыл қайтадан келіп білуіңізге болады осы адамға және өзіне айтыңыз, сізге не ұнайды, онда (1 мин). Көзіңізді ашыңыз және оглядите шеңбер. Мұқият птуралыbnews. бір-біріне.
Бөліссеңіз, сезім мен эмоция, олар сіз бастан кезінде выполметтер жаттығулар. Айтыңызшы, сіз қайғысы мен өз қиял".
Талқылау үшін сұрақтар:
Ұсынымдар. Егер кімде-кім қатысушылардың жол ренжітетін ескертулер мекен-біреуіне қатысқан немесе қатыспаған, сол қажет етуі үшін ол адамға бір нәрсе оң. Маңызды отслежжәнетік үшін балалар выражали свою злость немесе өкпелі жоқ, қорыту және бағалау, т. е. айтуға емес, ештеңе типті: "Сенақымақ!". Жол берілсе де, өз сезімдерін білдіруге қатысты басқа баланың тек түрінде фактілерді сипаттау және сезіну, намысал: "Мен обижаюсь, сен рисуешь фломастермен мұқият қойылады менің парте".
Ойын "Спускаем жұп" (15 мин)
Нұсқаулық оқушыларға: "Отырыңыз бір ортақ шеңбер. Әр алады деп айта қалған, бұл оған кедергі жасайды немесе ол сердится. Хабарласыңыз, бұл ретте нақты адамға. Мысалы: "Алена, мне обидно болған говоришь, что барлық ұлдар дураки" немесе "Федя, я выхожу өзіне, сен назло маған сбрасываешь заттар менің парталар".
Оқасы жоқ оправдывайтесь кезде, сізге шағымданды. Жай ғана мұқият тыңдаңыз барлық сізге келеді деуге де болады. Дейін әр қонбайды кезек "жіберу" жұп. Егер берсеңіз, сіз мүлдем жоқ", - деп қол алыстытуралываться, онда болады: "менің әзірге ештеңе накипело, маған қажет емес "түсіруге"жұп".
(Қашан шеңбер "спускания жұп" аяқталады, оқушылар, олардың жаловаға өсті, мүмкін осы мәселе бойынша өз пікірін білдіруі.)
Ал енді, бұл туралы ойлауға, сізге. Кейде аласыз-өзіне не кедергі басқа, кейде сіз немесе сіз ештеңе өзгерту керек. Естіді ме, сіз осындай үлкен, бұл сіз және өзгерткіңіз келе ме өзіне? Егер иә болса, онда сіз айта аласыз, мысалы: "Менің көп атай барлық ұл дураками" немесе "Я больше не хочу тастауға сенің заттар парталар".
Жаттығу Көрсет "жағдайды" (15 мин)
Қатысушылар жұптарға бөлінеді. Әр жұпқа выдайте карточканы қысқаша опжәнесанием қандай да бір шиеленісті жағдай. Міндет — дайындау және көрсету опжәнесанную жағдайды. Сөйлесуге, бұл ретте болмайды, тек мимику, қозғалыс және т. б. Міндет қалған қатысушылардың анықтау, қандай қақтығыс сипатталған карточкада у шығыңқы жұп. Дайындауға парам беріледі (2 мин).
(Срту: 3)
Талқылау үшін сұрақтар:
Ойын: "Иван Иванович" (5 мин)
Бұл үшін жаттығулар қажет бірнеше еріктілер (5-7) — саныжәнесаны санына байланысты қатысушылар. Еріктілер шығып, кабинеттің күтіп, әзірше оларды шақырады. Бұл түсіндіріңіз оқушыларға ойын ережесі: еріктілер болады кіру бойынша бір және тыңдауға әңгіме. Олардың міндеті — пересказать балалардың көріп-естігендерін келесі кірген кабинетіне қатысушыға. Подсказытік болмайды.
(3-қосымша)
Міндеті аудитория — ді қалай искажается ақпарат оны беру кезінде бір адам басқа.
Қашан кірген соңғы қатысушы және береді, алынған ақпаратты топ, қайтадан зачитайте түпнұсқасы.
Өте маңызды ұсынуға оқушыларға талдау, қалай және неге жәненформация искажается беру кезінде бір адам басқа.
Жаттығу: "құтылатын боламыз қаңтардағы" ашу-ыза "және " агрессивтілік" (5 мин).
Нұсқаулық оқушыларға:"Отырыңыз поудобнее, расслабьтесь, терең демалып, 3-4 есе көздеріңді жұмыңдар. Вообразите, сіз бұл тап шағын көрме. Көрмеге фотосуреттер, адамдардың, онда сіз разгневаны, оларызывают сіз бір-бірін толықтырады, сізді ренжіткен немесе түсті сізбен әділетсіз. Походите осы көрмеге қарастырыңыз портреттер. Тоқтаңыз, кез келген оның ішінде. Қосалқымнитей жасыл алан қандай да бір даулы жағдайды, осыған байланысты адам. Посталрайтесь ақыл көру, өзін-өзі осы... Представьте, бұл сіз тікелей өз сезімдерін адамға арналған разгневаны. Емес сдерживайтесь, еркін сезінеді да мәніндегі әрекеттер, сөйлесіңіз, оған барлық, ол келеді, жасаңыз адамға барлық, неге сезіміңді түрткілейді. Егер сіз бітіріп басқаружсаулыққа беріңіз белгісі — кивните басымен. Демалып, 3-4 рет көзіңізді ашыңыз".
Талқылау үшін сұрақтар:
4-кезең. Аяқтау. (10 мин)
Ұсынамын сізге жазып ережелер жиынтығы, олар барлық орындаңыз.
(Және т.п, балалар ұсынады ережесі)
Педагог-психолог: - Ал енді әрбір поставит астында ережесіне өз қолы " неке және келісім оларды сақтауға. Біз повесим бұл ережелер сыныпта және біз олар туралы есте сақтау керек. Өйткені бөлуге болмайды әлемі тек қара немесе белое, жақсы немесе нашар, әлемде көп реңктері бар, сондықтан әрбір адам бар оң және теріс мінез-құлқы. Бірақ егер біз проявляем бір-біріне шыдамдылық, кішіпейілділік, мейірімділік, бізге оңай ортақ тіл табуға да сол сияқты емес, біз.
Ендеше, бүгін бірге вырастим өз толеранттылық ағашы, ол будет еске түсіреді, қандай қасиеттер көмектеседі оң қарым-қатынас.
Сіз стикерлер – парақтар, ағаш, онда сіз жазу қасиеттер сізге көмектеседі, адамдармен қарым-қатынас жасауы, ал мені тақтаға оқпан дерева төзімділік (балалар жазады және приклеивают парақтар, содан кейін зачитывают олардың).
Рефлексия:
- Сізге не ұнады сабаққа?
- Бұл сіз үшін біздің қарым-қатынас сабақта?
Бір сөзбен айтқанда, бағалаңыз, өз жағдайы, сабақ кезінде?
Қорытынды сабақ.
Педагог-психолог: - Бұл ағаш қалады сізбен болсын, онда пайда болып, жаңа жемістер және өркендер сіздің табыстарға толерантном адамдармен!
Ал менің сыйлау сізге арнайы ыдыс. Оның көмегімен біз енгізу "есептегіш травли" — әр кімге бүгін бұйырды, кім көрген нәрсе птуралыхожее зорлық-зомбылықты, мүмкін, салып, оған камешек. Саны бойынша тастан біз смтуралыжем анықтау оңай, қаншалықты бүгінгі күні жақсы өткен.
Жаттығу үшін Рахмет "тамаша күні"
Нұсқаулық.Яғни, stand жалпы шеңбері. Менің ұсынуға қатысу, шағын рәсім көмектеседі білдіруге достық сезімі мен алғысын бір-біріне. Біз кезек-кезек бұрылуға бір-біріне пожимать руку және айту: "Рахмет, жағымды күні!"
Күтілетін нәтижелер
Профилактические іім -мен позволмент амӛз құру білім беру оргаотыры қауіпсіз психологиялық кеңістік.
Қалыптасады тұрақты мейірбан қарым-қатынас тобында подростарасынан.
Сатып дағдысы сындарлы іс-әрекет қақтығысы, төмендегенаетен агрессимен, өзгереді ұсыну туралы өзіне.